Kışın Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

16 Aralık 2020

Kışın Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yürüyüş, sevilen kardiyo egzersizlerden biridir. Her yaş ve sağlık durumundaki insan için uygun olması yürüyüşü favori sporlardan biri haline getirir. Özellikle kış aylarında yaşanması muhtemel hareketsizliğin en iyi çözümü olan yürüyüş aktivitesinin sağlığınız için de pek çok faydası bulunur.

Kış Yürüyüşünün Faydaları

Kış Yürüyüşünün Faydaları

Soğuk havada yapılan yürüyüşler yaz aylarına göre çok daha faydalıdır. Vücudunuz kendini ideal sıcaklığına getirmek için daha fazla enerjiye ihtiyaç duyarak kalori yakımını artırır. Bu sayede formunuzu korumanız kolaylaşır.

İhtiyaç duyulan fazla enerjiyi sağlamak için kalp daha hızlı atacağından kalbiniz güçlenmesine yardımcı olur. Ancak eğer bir kalp hastalığınız varsa doktorunuza danışmadan kış aylarında yürüyüş yapmamanız önemlidir.

Düzenli olarak yaparsanız, bağışıklık sistemini güçlendirerek grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklara yakalanma riskinizi azaltırsınız. Ayrıca gündüz saatlerinde yaptığınız yürüyüş, ihtiyaç duyacağınız D vitaminini de almanızı sağlar.

Kış Yürüyüşlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kış Yürüyüşlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kış mevsiminde yürümek yalnızca fiziksel değil psikolojik sağlığınız için de faydalıdır. Ancak bu esnada bazı püf noktalara daha fazla dikkat etmek gerekir.

Soğuk havalarda kasların esnekliği azalır. Bu nedenle yürüyüş öncesinde ısınmayı unutmamalısınız. Aksi takdirde sakatlanabilirsiniz. Kullandığınız kıyafetlerin rüzgâra karşı dayanıklı olmasına ve cilde nefes aldırmasına da özen gösterebilirsiniz.

Eğer yağışlı havalarda yürüyüş yapıyorsanız, mümkün kaymaz tabanlı spor ayakkabılardan faydalanabilirsiniz. Ayrıca yürüyüş ayakkabılarınızın bileklerinizi koruması ve darbeleri yastıklama özelliği bulundurması önemlidir.

Nefes alışverişinizi zorlaştırmadan ağzınızı ve boynunuzu korumak isterseniz termal atkı kullanabilirsiniz. Uzun süreli yürüyüşler yapıyorsanız hava ne kadar soğuk olursa olsun yanınızda su bulundurmayı unutmayın. Yarım saatte bir içeceğiniz ılık su, vücudunuzun susuz kalmasını önler. Ancak suyu birden içmek yerine yudumlamaya özen göstermelisiniz.

Kış Yürüyüşlerinde Termal İçlik Kullanımı

Kış Yürüyüşlerinde Termal İçlik Kullanımı

Kış aylarında yürüyüş yaparken ısı yalıtımını sağlamak çok daha önemlidir. Bunun için termal içlik seçimi yapmadan önce bazı önemli bilgileri öğrenmenizde fayda vardır.

  •  Mümkün olduğunca pamuk içeren ipliklerden üretilen ürünler kullanmaya özen gösterebilirsiniz. Bu sayede hassas bir cilde sahip olsanız dahi alerji sorunu yaşamazsınız.

  •  Hava ne kadar serin olursa olsun, yürüyüş yaparken efor harcadığınız için vücut sıcaklığı artar ve terlersiniz. Kullandığınız termal atlet ve termal alt içlikler nem kontrolü sağlama özelliğine sahipse ter kolayca dışarı atılır.


  •  Eşofman içine giyebileceğiniz termal tayt ve atlet size hareket sağlayacağından rahatlıkla hareket edebilirsiniz. Ancak çift katlı giyinmeyi tercih etmezseniz termal eşofman kullanmayı düşünebilirsiniz.

  • Termal iç giyim ürünleri hafif yapıları sayesinde yürüyüş yaparken yorulmanıza neden olmaz.

  • Öko-Tex 100 sertifikalı termal içlik ürünleri hamile ve çocuklar için de uygundur. Ayrıca özel kumaşı, cildinizi kaşınmasına neden olmaz.

Yürüyüş yaparken konforunuzu artırmak için ihtiyaç duyabileceğiniz termal ürünleri uygun fiyat avantajlarıyla Blackspade üzerinden satın alabilirsiniz.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.